Avaliku teenistuse koolitusprotsessid ja IKT vahendite kasutamine koolituste läbiviimisel Majandusministeeriumi haldusalas
Sissejuhatus
Eesti avalik sektor on üks suurimaid koolitus tellijaid (
2010 aastal 5 560 313 EUR’i, Inimeste arv…. -statistika viia vähemalt
3 a perioodile) ning läbi oma mõjukuse
suudaks see mõjutada oluliselt turgu arendama välja sobilikke innovaatilisi
õpilahendusi.
Mõjusa infotehnoloogilise toe arendamine eeldab tegevuste järjestamist
lähtuvalt protsessiloogikast ning teadmisest milliseid osasid sellest
soovitakse automatiseerida, lihtsustada vms. Vähem oluline ei ole teadmine
milline on oodatud muudetud toimeprotsess „tänu“ infotehnoloogiale.
Avaliku sektori koolitusprotsessi ohjab ühelt poolt avaliku
teenistuse seadus ja teisalt töölepingu seadus mis sätestavad ameti juhtide
kohustused arendada oma töötajaid. Need raamdokumendid loovad üheltpoolt vajaliku
raamistiku mõjusa koolitusprotsessi toimeks sh selle infotehnoloogilise toe
arendamiseks.
Töötajate arenguprotsess saab aluse alati ettevõtte või
asutuse eesmärkidest ja tegevustest(protsessidest) ning seeläbi saab määratleda
millised on vajalikud kompetentsid ja teha vajalik cap analüüs mis tooks välja
soovitud ning olemasoleva kompetentsi vajaduse mis siis ongi arenguvajadus.
Probleem
2011 aastal viis Praxis koostöös Tallinna Tehnikaülikooliga
läbi uuringu „Avaliku teenistuse koolitussüsteemi ja arenguvajaduste analüüs“
milles käsitles avaliku sektori töötajate koolitamisega seotud teemasid sh
e-õppe temaatikat. Uuringu lõppjäreldustes toodi mh välja probleemidena
- Avaliku teenistuse koolitussüsteemis puuduvad kaasaegsed kõrge kvaliteediga õppematerjalid, e-õppe võimalused on kasutamata.
- Turul on probleeme teatud valdkondades kvaliteetse koolituse pakkumisega ning paljudel juhtudel asub vajalik oskusteave teistes riigiasutustes.
- Ametnikele suunatud arendus- ja koolitustegevused on valdavalt asutusekesksed. Asutuste tasandil toimuv koolitustegevus on ebaühtlase kvaliteediga ja reeglina nõrgalt seostatud nii riigi kui terviku kui valitsemisala arendamise vajadustega. Asutuste vaheline koostöö koolituste läbiviimisel ja arendustegevuste kavandamisel on vähelevinud.
Uurimisvaldkond
Riigitöötajate arenguprotsessid, seosed pädevusmudelitega
ning kasutatavad tehnoloogiad.
Uuritavad
- Seadusandlik regulatsioon
- Seadus
- Määrus
- Riigi personali strateegia - Riigi personalipoliitika valge raamat
- Asutuste toime mudelid ja sidusdokumendid
- Strateegiad
- Koolitus ja arendusjuhendid
- Eelarved
- Pakkumiskutsed
- Koolituse mõju hindamised
- Koolitusmetoodikad
- Ameti ja tööjuhendid
- Kasutatavad tehnoloogiad
- Õpikeskkonnad
Metoodika
- Dokumentatsiooni uurimine
- Äriprotsesside modelleerimine ja võrdlev analüüs
- Eksperdiintervjuud
- Poolstruktureeritud intervjuu
Uuritavad asutused
Ametid (Fookus)
- Lennuamet
- Maanteeamet
- Riigi Infosüsteemi Amet (RIA)
- Tarbijakaitseamet
- Tehnilise Järelevalve Amet
- Veeteede Amet
Sihtasutused ( võimalusel)
- EAK (SA Eesti Akrediteerimiskeskus)
- Eesti Interneti Sihtasutus
- EAS (Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus)
- Sihtasutus Ida-Virumaa Tööstusalade Arendus
- Sihtasutus KredEx
- Riigi Infokommunikatsiooni Sihtasutus (RIKS)
- Sihtasutus Tallinna Teaduspark TEHNOPOL
Viited
- Ametnike koolituse kord
- Avaliku teenistuse seadus
- Töölepingu seadus
- Avaliku teenistuse koolitussüsteemi ja arenguvajaduste analüüs
- http://www.praxis.ee/tood/programmi-taiskasvanute-tooalane-koolitus-ja-arendustegevused-moju-hindamine/
- Koolitusmeetodid töökohal
- E-learning in the workplace
- http://www.edidaktik.dk/en/
- A Performance-Oriented Approach to E-Learning in the Workplace
- Competency - and Process-Driven e-Learning – a Model-Based Approach
- Innovative Approaches for Learning and Knowledge Sharing
- Principles for multimedia learning with Richard E. Mayer
MÕtle äkki saab kasutada http://htk.tlu.ee/digipeegel/
VastaKustutaLähtub Fullani raamistikust
KustutaAutor on selle kommentaari eemaldanud.
VastaKustutaPeaks kaaluma enesehindamise EFQM või http://ec.europa.eu/education/tools/heinnovate_et.htm mudeli kasutamist, et saada arua kus ollakse?
VastaKustuta