Seekord tahaks siis anda ülevaate minu ühe lemmik
õppekeskkonnast Coursera.org. Coursera defineerib ennast platvormina mis pakub
oma partneritele (ülikoolid) keskkonda
milles korraldada MOOC’e
Käesolevas kirjutises vaatlen veidi analüütilisemalt üht Coursera kursust: Foundations of Business Strategy: Tegemist siis University of Virginia kursusega mida „loeb“ Michael Lenox
- Õppimine tõhusam, kui esitatakse vaid olulist infot ja loogilise ülesehitusega;
- õppimine edukam, kui infot esitatakse mõõdukas koguses, mida on paras inimesel töödelda;
- õppimine tõhusam, kui uut infot esitatakse nii verbaalselt kui visuaalselt;
- õppimine edukam, kui infot esitatakse mõistliku suurusega osadena, suuliselt ning tuttavate mõistete abil;
Foundations of Business Strategy
Kursuse esilehel tervitab juhendaja osalisi lühikese kõnega
milles annab ülevaate mis hakkab toimuma, mida tuleb teha ja viited üldisele
kodukorrale. Kõik kursused on ülesehitatud nädala mahule. Osaline võib ise
valida oma rütmi ja nädalate järjekorra või siis võtta MOOC’ile tüüpiliselt
vaid endale huvitava peatüki ja tudeerida ainult soovitut.
Igasse nädalasse on planeeritud õppetükid mis on piisavalt
väiksed, et neid tagada nende arusaadavus ja töödeldavus.
- Videod: 3-12 minuti pikkused , Selge ja lihtne visuaal, rikastatud ka piltide jms täiendava materjaliga.
- Transcript, Subtitles.
- Tekstid lugemiseks: 3-6A4
- Testid: 10 …. Küsimust (3 attempts every 8 hours)
- Kaasõpilaste tööde kommenteerimine
Kokkuvõtteks.
Coursera oma platvormi arendamisel arvestab olulisel määral
kognitiivse multimeediumi õppimise teooria alusprintsiipe.
- Visuaalset ja verbaalset infot töödeldakse erinevate kanalite/süsteemide kaudu.
- Kumbki infotöötluskanal on limiteeritud infotöötlusvõimega.
- Töötlemine on aktiivne protsess, mille käigus püütakse saavutada sidusus erinevatest kanalitest tuleva info vahel.
Lisalugemis
- Kriitika
- Uuringud
- Arvamus
MOOC parandab hariduse kättesaadavust - https://issuu.com/universitastartuensis/docs/ut_jaanuar_2014__nr_1
Mis on MOOC - http://www.horisont.ee/arhiiv-2014/Horisont-3-2014.pdf
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar
Tänan, Sinuu arvamus läheb mulle korda