neljapäev, 17. märts 2016

Kognitiivse õppimise keskkondade näited

Seekord tahaks siis anda ülevaate minu ühe lemmik õppekeskkonnast Coursera.org. Coursera defineerib ennast platvormina mis pakub oma partneritele (ülikoolid)  keskkonda milles korraldada MOOC’e

Käesolevas kirjutises vaatlen veidi analüütilisemalt üht Coursera kursust: Foundations of Business Strategy: Tegemist siis University of Virginia kursusega mida „loeb“ Michael Lenox

Analüüsi  läbiviimisel sai meenutatud  Mayeri multimeedia esituse põhimõtteid, mis ütleb, et:
  1. Õppimine tõhusam, kui esitatakse vaid olulist infot ja loogilise ülesehitusega;
  2. õppimine edukam, kui infot esitatakse mõõdukas koguses, mida on paras inimesel töödelda;
  3. õppimine tõhusam, kui uut infot esitatakse nii verbaalselt kui visuaalselt;
  4. õppimine edukam, kui infot esitatakse mõistliku suurusega osadena, suuliselt ning tuttavate mõistete abil;

Foundations of Business Strategy

Kursuse esilehel tervitab juhendaja osalisi lühikese kõnega milles annab ülevaate mis hakkab toimuma, mida tuleb teha ja viited üldisele kodukorrale. Kõik kursused on ülesehitatud nädala mahule. Osaline võib ise valida oma rütmi ja nädalate järjekorra või siis võtta MOOC’ile tüüpiliselt vaid endale huvitava peatüki ja tudeerida ainult soovitut.
Igasse nädalasse on planeeritud õppetükid mis on piisavalt väiksed, et neid tagada nende arusaadavus ja töödeldavus.
  1. Videod: 3-12 minuti pikkused , Selge ja lihtne visuaal, rikastatud ka piltide jms täiendava materjaliga. 
    1. Transcript, Subtitles.
  2.  Tekstid lugemiseks: 3-6A4
  3. Testid: 10 …. Küsimust (3 attempts every 8 hours) 
  4.  Kaasõpilaste tööde kommenteerimine

Kokkuvõtteks.

Coursera oma platvormi arendamisel arvestab olulisel määral kognitiivse multimeediumi õppimise teooria alusprintsiipe.
  1. Visuaalset ja verbaalset infot töödeldakse erinevate kanalite/süsteemide kaudu.
  2. Kumbki infotöötluskanal on limiteeritud infotöötlusvõimega.
  3. Töötlemine on aktiivne protsess, mille käigus püütakse saavutada sidusus erinevatest  kanalitest tuleva info vahel.


Lisalugemis


  • Kriitika
http://www.sirp.ee/s1-artiklid/c9-sotsiaalia/2014-05-15-12-10-49/
  • Uuringud

  • Arvamus


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Tänan, Sinuu arvamus läheb mulle korda