neljapäev, 1. oktoober 2015

Tehnoloogiline taristu

Seekordses iseseisvas töös oli vaja mõtiskleda teemal -  taristu plaan.


Sissejuhatus

Ettevõttes kus täna töötan on töötajaid suurusjärgus 400 neist valdav osa on nö platsil töötajaid. Ettevõtte asukohad on jagatud kaheks
  1. Baasasukohad - kontorid, töökojad jms. pikaajaliselt kohalolekut võimaldavad ruumide. Omandisuhe võib olla kas ettevõttele kuuluv või rendipinnad
  2. Ajutised asukohad - mobiilsed tehased, ehitusobjektid

Olulise muudatusena taristu halduse osas tuleb märkida, et seoses ettevõtte restruktureerimisega ning sooviga keskenduda enam oma põhitegevusele viidi kogu IT haldusteenus üle sisse ostetavatele teenustele.

Vastutajad

Ettevõttel on palgal IT juht kelle peamiseks ülesandeks on
  • IT poliitika koostamine ja elluviimine
  • Kogu kontserni varustamine Infotehnoloogiliste töövahenditega
  • IT taristu hooldusteenuse korraldamine
  • Tarkvarahangete korraldamine

Arengukava

Ettevõttes on kehtestatud IT poliitika ja põhiprotsessid ( Infoturbepoliitika, Arendusprotsess, Uue töötaja varustamine IT vahenditega, Lahkuva töötaja ligipääsu piiramine IT vahenditele,, Teenindusnõuete täitmine, Tarkvara-hangete korraldamine, Mobiiltelefonide ostmise ja kasutamise kord.

IKT seotud arendusvajadused tulenevad suuresti äriprotsesside muudatuste vajadustest.

Olulised taristuarendus teemad lepitakse kokku juhtimissüsteemi ülevaatuse käigus ning täpsustatakse hilisemas eelarvestusprotsessis

Poliitika

Poliitikas on sõnastatud mõned olulised arengu printsiibid
  • Andmeid sisestatakse vaid ükskord
  • Toetatakse tegevusi ja lahendusi mis toetavad kaug- ja ühistööd
  • Hoiame Inseneri tööaega et ta saaks teha kõrgemat lisandväärtust võimaldavat tööd.
  • IT vahendite olemasolu ja heakord on esmane sanitaartingimus tulemuste saavutamiseks
  • ....

Töökohad

IT haldust pakub lähtuvalt teenuseosutamise lepingust Elion
Lepinguga on kaetud olulised punktid ning töid kas tehakse kõikides asukohtades automaatselt,  kaughaldusvahendeid kasutades või kliendivisiitide ( remont ja vahetus) käigus.

Automaatsed teenused

  • teenuste juhi teenust.
  • Microsofti süsteemi- ja kontoritarkvara uuenduste süsteemi (WSUS) seadistamine ja uuenduste edukuse kontroll.
  • Viirusetõrje uuendamine ja selle kontroll viirusetõrje keskhaldusvahendi olemasolul.
  • Varundamistarkvara seadistamine ja kontroll keskhaldusvahendi olemasolul.

Kaughaldusteenused

  • Hallatavatel IT-vahenditel Teenuse toe päringute ja Intsidentide lahendamine ning Muudatuste teostamine telefoni teel.
  • Tööajal Kliendi kasutajate juhendamine, lühikonsultatsioonide andmine ja IT-alane nõustamine Hallatavate IT vahendite kasutamisel tekkivate küsimuste osas.
  • Hallatavates IT vahendites Kliendi Active Directory (AD) kasutajate, kelle IT-vahendid kuuluvad halduse alla, loomine, muutmine ja sidumine gruppidega
  • Hallatavate IT vahenditega seotud AD Grupi reeglite (Group Policy) loomine, muutmine ja rakendamine vastavalt Kliendi pöördumistele või ettenähtud standarditele
  • Baasteenuste (e-post, failivahetus, varundus, õiguste haldus jm) toimimise tagamine tööjaamades
  • IT-vahendite hankimine.
  • Hüperviisori haldus
  • Exchange Administreerimine
  • Serverite UNIX OS’i administreerimine
  • Serverite Windows OS’i administreerimine
  • Serverite haldusteenus
  • Asendusseadme teenus
  • Kohtvõrgu seadmete haldusteenus
  • Varahalduse teenus
  • Tarkvaralitsentside halduse teenus
  • Riist- ja tarkvaraloendi teenus
  • Tarkvaraprofiilide halduse ja uuenduste teenus
  • Printerite haldusteenus
  • Kaughaldusteenus

 Rahulolu

Ettevõttes alustati tugiteenuste rahulolu hindamisega sh IT Teenuste ja taristu kasutamise ja toimivusega seotud rahulolu eelmisel aastal. Kokkuvõtlikult said IT'ga seotud teemad keskmiselt kõrgemad rahulolupunktid teenuse toimimise ( sh paranemine võrreldes eelmise perioodiga) kui ka olulisuse osas

NB: Pilt on lihtsalt illustratiivne

2 kommentaari:

  1. Kas It juht teeb ka turvaülema tööd? Üsna suur ettevõte.. et selles osas kas ainult 1 inimene tegeleb kõigega? Respect et ta suudab seda kõike siis.. Ja siin saabki kõik ainult väljast sisse ostetud olla, sest seda ei suuda muidu keegi üksinda ära teha.
    Milline on teil firmas BYOD regulatsioonid? Mida kasutatakse, kuidas,mis on lubatud, kuidas turvalisuse pool käib. Kuidas üldse tagate, et teave firmast minema ei jalutaks.. a la kliendibaas koos projektijuhiga või kuidas on reguleeritud lisatöö tegemine a la inseneri kasutatav programm teie firmas, millega ta teeb haltuurat a la kuhugi mujale?

    VastaKustuta
  2. Arvutiga on täitsa võimalik tulla so ühendus toimub siis üle VPN'i või RDP aga üldjuhul seda keegi ei taha sest meil on rendist pakkuda alati parem arvuti, Samamoodi toimub siis ka kaugtöö

    Telefoni numbri loovutad üldjuhul ettevõttele seniks kuni töötad ja kui vajalik riistvara uuendada siis seda kompenseeritakse teatud summa ulatuses

    VastaKustuta

Tänan, Sinuu arvamus läheb mulle korda