laupäev, 31. oktoober 2015

KOlmas kodutöö - Kuidas tuua uut tehnoloogiat

Kui SMART tahvel kooli jõudis olid tunnid juba läbi ja õpetajad koju läinud – sedamoodi võiks esmapilgul nentida, kui kuulata valdavalt koolide kogemusi -ametikesksed hanked, kõik tuleb vastu võtta mis antakse ning kasutada tuleb seda mis on, ülejäägid…… Sehuke on tekkinud pilt peale koolide/lasteaedade külastusi milles räägitakse tehnoloogia saabumisest kooli. Teine pool on muidugi rõõmsam – särasilmsed haridustehnoloogid kes hoolimata kõigest veavad seda rummudel lohisevat vankrit mäest üles.
Õpetajad ei ole oma olemuselt „liinitöötajad“ sestap on esmapilgul keeruline anda hõbekuuli, mis lahendaks kõik tehnoloogia kasutusele võtuga seonduvad teemad aga mõned ideed kuidas tuua õpetajaid tehnoloogia juurde või raputada nad välja mugavustsoonist

Prooviks pöörata selle idee ringi ja otsiks lahendust läbi küsimuse kuidas tehnoloogiat luuakse – Tänases StartUp maailas on selge et iga uus tehnoloogia peab lahendama mingit muret või siis pakkuma lihtsalt meeleahutust. Haridustehnoloog võiks koolis olla nagu StartUp ettevõtja kes mõistab vajadusi ja suudab seeläbi pakkuda lahendusi. See muidugi eeldaks ülaltoodu kitsenduste ( EUR) kadumist. Loe ja mõtle edasi How to Solve Big Problems , Technology, Innovation and Entrepreneurship Part III





Ettevõtluses tööle asudes istud sa esimesel tööpäeval laua taha ja veidi imestad et sinu koduse Linux Ubnutu asemel anti sulle ette Microsoft 10, sinu Iphone vahetati välja Lumia vastu ning sinu arvutis on programmid millede nimesid sa pole ka kunagi kuulnud. Paari päevaga on sinu meelepaha kadunud ja sa nendid et – täitsa OK ja keskendud väärtuse loomisele mitte aga vahendite kirumisele või nende ignoreerimisele. Samamoodi peaks olema ka koolis. Ette on nähtud teatud raud ja tarkvara ning keegi igapäevaselt ei tegele nende materdamisega. Ettevõttes on ka olemas inimene kes hindab töösooritusi ( tõhusust ja mõjusust) ning vajadusel algatab arendusprotsesse mille tulemusena võetakse kasutusele uut riistvara  või parandatakse olemasolevat tarkvara.



Võtta kasutusele tehnoloogia mis võimaldab kiiremini teostada mitte tõhusat protsess on nagu kiirendada kuristikule lähenemisel autoga…. Elik iga uue tehnoloogilise süsteemi kasutuselevõtt eeldab oma (äri)protsessi detailset tundmist. Näitena võiks tuua  - kohvikeetmise. Tsenaarium – Olen köögis et valmistada kohvi. Panen vee keema, Helistan naisele kes kirjeldab kus kohvi asub, Loen kokaraamatust kuidas kohvi teha, ning teen olulistest kohtadest väljakirjutused. Kui vesi läheb keema siis kallan vee kohvile. Lihtne eluline seik. Oskad nüüd mõelda 
  • kuidas seda kirjeldada lahti protsessina 
  • kuidas leida protsessi parandust vajavad kohad… 
  • Millised on protsessi läbivaid andmevood
  • Milliseid kompetentse ja millises sammus läheb antud protsessi teostamsiel tarvis
  • Milliseid kompetentse läheb vaja kui hakkan tegema vaarikavarre teed
  • jne



Loe näiteks Tools & Techniques for Process Improvement

NB: Haridustehnoloogi töö ilmselt peaks lähtuma 20/80 printsiibist elik 80% tööst peaks olema olemasoleva süsteemi analüüsimine ja parenduste otsimine. Ülejäänud aeg peaks kuluma kõikidele muudele töödele

1 kommentaar:

  1. Positiivne on see, et tood võrdlusi kooli ja äri vahel. Nagu ajalugu on näidanud, siis endised ärimehed, kes on teinud millegipärast kannapöörde ja end proovile pannud haridussüsteemis, et äri ja koolimudelit saab tõesti kõrvutada ja nad on selle kooli viinud uuele levelile.

    VastaKustuta

Tänan, Sinuu arvamus läheb mulle korda