Kui SMART tahvel kooli jõudis olid tunnid juba läbi ja
õpetajad koju läinud – sedamoodi võiks esmapilgul nentida, kui kuulata valdavalt
koolide kogemusi -ametikesksed hanked, kõik tuleb vastu võtta mis antakse ning
kasutada tuleb seda mis on, ülejäägid…… Sehuke on tekkinud pilt peale
koolide/lasteaedade külastusi milles räägitakse tehnoloogia saabumisest kooli.
Teine pool on muidugi rõõmsam – särasilmsed haridustehnoloogid kes hoolimata
kõigest veavad seda rummudel lohisevat vankrit mäest üles.
Õpetajad ei ole oma olemuselt „liinitöötajad“ sestap on
esmapilgul keeruline anda hõbekuuli, mis lahendaks kõik tehnoloogia kasutusele
võtuga seonduvad teemad aga mõned ideed kuidas tuua õpetajaid tehnoloogia
juurde või raputada nad välja mugavustsoonist
Ettevõtluses tööle asudes istud sa esimesel tööpäeval laua taha ja veidi imestad et sinu koduse Linux Ubnutu asemel anti sulle ette Microsoft 10, sinu Iphone vahetati välja Lumia vastu ning sinu arvutis on programmid millede nimesid sa pole ka kunagi kuulnud. Paari päevaga on sinu meelepaha kadunud ja sa nendid et – täitsa OK ja keskendud väärtuse loomisele mitte aga vahendite kirumisele või nende ignoreerimisele. Samamoodi peaks olema ka koolis. Ette on nähtud teatud raud ja tarkvara ning keegi igapäevaselt ei tegele nende materdamisega. Ettevõttes on ka olemas inimene kes hindab töösooritusi ( tõhusust ja mõjusust) ning vajadusel algatab arendusprotsesse mille tulemusena võetakse kasutusele uut riistvara või parandatakse olemasolevat tarkvara.
- kuidas seda kirjeldada lahti protsessina
- kuidas leida protsessi parandust vajavad kohad…
- Millised on protsessi läbivaid andmevood
- Milliseid kompetentse ja millises sammus läheb antud protsessi teostamsiel tarvis
- Milliseid kompetentse läheb vaja kui hakkan tegema vaarikavarre teed
- jne
Loe näiteks Tools & Techniques for Process Improvement
NB: Haridustehnoloogi töö ilmselt peaks lähtuma 20/80 printsiibist elik 80% tööst peaks olema olemasoleva süsteemi analüüsimine ja parenduste otsimine. Ülejäänud aeg peaks kuluma kõikidele muudele töödele
NB: Haridustehnoloogi töö ilmselt peaks lähtuma 20/80 printsiibist elik 80% tööst peaks olema olemasoleva süsteemi analüüsimine ja parenduste otsimine. Ülejäänud aeg peaks kuluma kõikidele muudele töödele
Positiivne on see, et tood võrdlusi kooli ja äri vahel. Nagu ajalugu on näidanud, siis endised ärimehed, kes on teinud millegipärast kannapöörde ja end proovile pannud haridussüsteemis, et äri ja koolimudelit saab tõesti kõrvutada ja nad on selle kooli viinud uuele levelile.
VastaKustuta